Ecofamily.gr
 
|  η Ecofamily  | αρχική σελίδα  | χάρτης αναζήτησης  | επικοινωνία  | δωροεπιταγές  | συνεργάτες  |
|  αποστολή στο σπίτι  | τρόποι πληρωμής  | προστασία δεδομένων  | πολιτική επιστροφών  | πνευματικά δικαιώματα  |

    Αναζήτηση:          
Σύνθετη Αναζήτηση 
   Το καλάθι είναι άδειο
     · Στο Καλάθι     · Ταμείο            
                                                                                                                                                                  
  
   

ενδιαφέροντα οικο-νέα

Οικογένειες και περιβάλλον. Μια στενή σχέση     Προσθέθηκε στις: 25/04/2007
  Οικογένειες και περιβάλλον. Μια στενή σχέση Οι οικογένειες περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο κομμάτι της κοινωνίας έχουν στραμμένα τα μάτια στο μέλλον. Η εξέλιξη και η πρόοδος έχει μεγαλύτερη σημασία για τους ανθρώπους που ανατρέφουν την επόμενη γενιά. Η ανάγκη για την προφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος αφορά άμεσα τις οικογένειες με τους αυριανούς διαχειριστές αυτού του μέλλοντος. Οι επιλογές που κάνουμε σήμερα θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα της ζωής που θα απολαύσουν τα παιδιά σαν ενήλικες και οι γονείς σαν υπερήλικες. Η υπερεντατική εκμετάλλευση των πόρων του πλανήτη στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης ανάπτυξης εξυπηρετεί μόνο μια μικρή μειοψηφία αλλά οδηγεί όλους μας σε ένα ορατό αδιέξοδο. Οι οικογένειες που ατενίζουν με αγωνία το μέλλον περισσότερο από όλους, βλέπουν την ανάγκη για δραστικές αλλαγές του τρόπου ζωής μας. Πρέπει να αλλάξουμε. Τώρα. Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από τις καταναλωτικές μας συνήθειες δεν θα επηρεάσουν μόνο τις μελλοντικές γενιές, ήδη έχουν συνέπειες στην σημερινή περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στο παρελθόν. Στην Αττική η αέρια μόλυνση και τα στερεά απόβλητα έχουν καταστεί πλέον σοβαροί κίνδυνοι δημόσιας υγείας. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2007 αναμένεται να είναι ο θερμότερος χρόνος από τότε που γίνονται μετρήσεις. Οι απαισιόδοξοι μιλούν για έναν επερχόμενο κλιματικό Αρμαγεδώνα που θα απειλήσει το ανθρώπινο είδος ενώ οι αισιόδοξοι προβλέπουν ότι μεγάλα τμήματα του πλανήτη μέσα στις επόμενες δεκαετίες θα καταστούν μη-κατοικήσιμα. Το μέγεθος του προβλήματος δεν είναι ακόμη γνωστό γιατί οι βιομηχανικοί κολοσσοί χρηματοδοτούν αδρά κάποια αργυρώνητα «ερευνητικά κέντρα» με σκοπό να αμφισβητούνται τα δεδομένα για την παγκόσμια αλλαγή του κλίματος. Στο μεταξύ η πλειοψηφία του επιστημονικού δυναμικού επικεντρώνεται σε ανούσιες έρευνες για αυτοκίνητα με τριψήφιες ιπποδυνάμεις και ξυραφάκια με έξι λεπίδες! Η προηγούμενη γενιά αντιμετώπισε την προοπτική αφανισμού λόγω ολοκληρωτικού πολέμου. Η γενιά που κάνει επιλογές σήμερα, έχει να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο αυτοκαταστροφής λόγω υπερκατανάλωσης. Η οικολογική πρόταση αναδεικνύεται σήμερα σαν επείγουσα ανάγκη αλλαγής. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν διχασμένοι ανάμεσα στις καταναλωτικές τους συνήθειες και στην επίγνωση ότι δεν μπορούν να τις διατηρήσουν χωρίς σοβαρές συνέπειες για τους ίδιους και τα παιδιά τους. Ότι ο δυτικός τρόπος ζωής δεν έχει μέλλον, γιατί αν δεν αλλάξει δεν θα υπάρξει κάποιο μέλλον που να αξίζει να ζήσει κανείς. Οφείλουμε στους εαυτούς μας και στα παιδιά μας να σκεφτούμε σοβαρά τις επιλογές μας, απορρίπτοντας κάποια επιτηδευμένα κακέκτυπα καταναλωτικής συμπεριφοράς. Επιλογές και μαζικότητα. Τα όπλα των καταναλωτών Αντίθετα με τα πολιτικά συστήματα των δυτικών κοινωνιών όπου οι πολίτες έχουν λόγο περίπου κάθε τέσσερα χρόνια, οι καταναλωτές έχουν λόγο κάθε μέρα. Μπροστά στα ράφια των σουπερμάρκετ κάνουμε συγκεκριμένες επιλογές. Οι επιλογές αυτές έχουν μεγάλη σημασία γιατί γίνονται καθημερινά από όλους. Όταν «ψηφίζουμε» ένα προϊόν αλλά και ένα πωλητή, χρηματοδοτούμε τις πρακτικές των συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Η κατασκευή και η πώληση ενός προϊόντος είναι συνάρτηση επιμέρους επιλογών που μας επηρεάζουν όλους. Άμεσα, από την χρήση του, και έμμεσα, από τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον πριν και μετά την χρήση, το κάθε προϊόν αφήνει το αποτύπωμά του σε εμάς και το περιβάλλον. Το ράφι του σουπερμάρκετ είναι η ολοκλήρωση μιας σειράς επιλογών που διατρέχεται από οικονομικές επιδιώξεις τις οποίες δεν ελέγχουμε πέρα από την κείμενη νομοθεσία και την κατά κανόνα ανεπαρκή εφαρμογή της. Αν λάβουμε υπόψη ποιες εταιρίες και ποια προϊόντα κατέχουν τα πρωτεία στα σουπερμαρκετ, βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι είμαστε όλοι αποπροσανατολισμένοι από την απέραντη ποικιλία και τα προσεκτικά στοχευμένα μηνύματα που την συνοδεύουν. Αν αναλογιστούμε την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε και την κατάσταση στις χωματερές, μπορούμε να πούμε ότι με κάποιες από τις επιλογές μας ουσιαστικά περικόπτουμε την διάρκεια και μειώνουμε την ποιότητα της ζωής μας και ίσως και των επόμενων γενεών. Μια φαουστική ιεροτελεστία αργής αυτοϋπονόμευσης εν μέσω λάιτ μουσικής, παστέλ χρωμάτων και την εξυπηρέτηση ευγενικών υπαλλήλων… Οι επιλογές μας κατά κανόνα υπαγορεύονται από τα μηνύματα που μας περνάει ο μηντιακός μας «πολιτισμός» κυρίως μέσα από την τηλεόραση. Τα καταναλωτικά πρότυπα που μας επιβάλλονται έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν κέρδη, όχι να ικανοποιούν τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών. Η διαφημιστική βιομηχανία πλέον χρησιμοποιεί ακόμη τις συνέπειες στο περιβάλλον για να προωθήσει ακριβώς εκείνα τα προϊόντα που οξύνουν το πρόβλημα (παράδειγμα η διαφήμιση του τζιπ που παίρνει μπρος μέσα στην πλημμύρα για να σώσει τον παρασυρόμενο από τα νερά). Οι καταναλωτές έχουν την δύναμη να αντιτάξουν την φωνή της λογικής στα κελεύσματα της αγοράς. Η δύναμη αυτής της ομάδας είναι η μαζικότητά της. Δεν υπάρχουν αποκλεισμοί ηλικίας, ιδεολογίας, μόρφωσης ή ταξικής ταυτότητας. Είμαστε όλοι καταναλωτές με κοινά συμφέροντα, κυρίως η προστασία της υγείας μας και του περιβάλλοντος. Αρκεί να σκεφθούμε και να συστηματοποιήσουμε επιλογές που έτσι και αλλιώς κάνουμε κάθε μέρα. Ecofamily. Η πρότασή μας. (σύνταξη: Κώστας Γκιώνης)

cheap ray ban sunglasses cheap fitflop sandals outletcheap oakley sunglasses fake oakley sunglasses

Loading...
s